Jurgen van Weegen

Jurgen van Weegen

Partner bij Kearney


Personalia

Naam: Jurgen van Weegen

Geboortejaar: 1967

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Huidige functies Jurgen van Weegen

  • 2008 - heden Partner, Kearney
  • 2019 - heden Lid Board, Equipe Zorgbedrijven
  • 2008 - heden Lid raad van advies, Jungle Minds
  • 2020 - heden Lid Raad van Commissarissen, Clinium

Loopbaan Jurgen van Weegen

  • 2017 - 2021 Head of Benelux, Kearney
  • 2005 - 2006 Lid programma management en secretaris raad van advies New Board, New Board Program
  • 2006 - 2007 Principal, Boston Consulting Group
  • 1997 - 2006 Principal, A.T. Kearney Management Consultants
  • 1994 - 1997 Corporate Legal Department, Philips Electronics / Philips Lighting

Opleiding Jurgen van Weegen

  • 2000 Young Management Programme, INSEAD Business School, Fontainebleau
  • 1986 - 1992 Nederlands recht, Radboud Universiteit Nijmegen
  • 1980 - 1986 VWO, Mgr Zwijsen College, Veghel

Overige vermeldingen

Op een kort dienstverband bij The Boston Consulting Group na (principal 2005-2006) is Jurgen van Weegen sinds 1997 in dienst bij Kearney Nederland. Zijn ervaringsgebieden zijn: strategie, organisatie & governance, transformatieprogramma's, fusies & overnames en fusie & integratie.

Trivia

Jurgen van Weegen is getrouwd en heeft drie kinderen. De hobbies van Van Weegen zijn: lezen, hockey, zeilen en reizen.

Essays door Jurgen van Weegen

Familiebedrijf? Professionalisering vraagt om externe inbreng

Rentmeesterschap, langetermijndenken en waardegedreven leiderschap associëren we doorgaans met familiebedrijven. Tegelijk lijkt dit type onderneming niet altijd even wendbaar en daadkrachtig. De meest succesvolle familiebedrijven gooien de ramen open en heten buitenstaanders met een frisse blik welkom, betoogt Jurgen van Weegen van Kearney.

Tijd om vooruit te kijken

Voor bedrijven is het tijd zich af te vragen hoe ze sterker uit de crisis kunnen komen. Strategieconsultant Kearney geeft alvast een richting aan: denk in scenario’s én haal de horizon van die scenario’s flink naar voren.

facebook