LTP
Hier vindt u alle content gemaakt in samenwerking met onze partner LTP Business Psychologen.
Interviews
Caroline Tervoort werd vorig jaar verkozen tot chro of the year 2023. De KPMG-chro ziet het grote belang van de ‘harde kant’ van hr – waarbij het onder meer gaat over artificial intelligence en data – maar gelooft zelf vooral in de kracht van het ‘sociale deel’, bijvoorbeeld als het gaat om het creëren van psychologische veiligheid. ‘Op dat sociale deel heb ik echt ingezet.’
Lees verderABN Amro-chro Suzanne van Niekerk wil op een duurzame manier met medewerkers omgaan, bouwt aan een diverse workforce en krijgt dus ook te maken met verschillende generaties, culturen en visies in het bedrijf. Hoe blijft een bedrijf dan toch een geheel met een inclusieve sfeer? Van Niekerk luistert en gaat steeds opnieuw het gesprek aan – met succes. Toch loopt ook zij wel eens tegen de grenzen van psychologische veiligheid aan, want de ongenuanceerdheid uit de maatschappij sijpelt door naar bedrijven. ‘De toon. De verongelijktheid.’
Lees verderVodafoneZiggo formuleerde als een van de eerste bedrijven beleid voor hybride werken. De organisatie gelooft sterk in het soms thuis, soms op kantoor werken, vertelt chro Thomas Mulder. Voor medewerkers en bestuurders. ‘Niet het individuele belang, maar het belang van het team is bepalend bij hybride werken.’
Lees verder‘Veiligheid is topprioriteit in de haven’, zegt Boudewijn Siemons, coo en sinds afgelopen zomer ook interim-ceo van Havenbedrijf Rotterdam. Om zichzelf meteen te corrigeren. ‘Nee, dat is niet waar. Het is geen prioriteit, het is de basis.’ Als niet iedereen heelhuids thuiskomt – fysiek of psychisch – voelt dat als falen.
Lees verderCaroline Tervoort (KPMG): ‘Met de sociale kant van HR maak je echt impact’
Caroline Tervoort werd vorig jaar verkozen tot chro of the year 2023. De KPMG-chro ziet het grote belang van de ‘harde kant’ van hr – waarbij het onder meer gaat over artificial intelligence en data – maar gelooft zelf vooral in de kracht van het ‘sociale deel’, bijvoorbeeld als het gaat om het creëren van psychologische veiligheid. ‘Op dat sociale deel heb ik echt ingezet.’
Lees verderSuzanne van Niekerk (ABN Amro): ‘Ongenuanceerdheid vind ik lastig’
ABN Amro-chro Suzanne van Niekerk wil op een duurzame manier met medewerkers omgaan, bouwt aan een diverse workforce en krijgt dus ook te maken met verschillende generaties, culturen en visies in het bedrijf. Hoe blijft een bedrijf dan toch een geheel met een inclusieve sfeer? Van Niekerk luistert en gaat steeds opnieuw het gesprek aan – met succes. Toch loopt ook zij wel eens tegen de grenzen van psychologische veiligheid aan, want de ongenuanceerdheid uit de maatschappij sijpelt door naar bedrijven. ‘De toon. De verongelijktheid.’
Lees verderThomas Mulder (VodafoneZiggo): ‘Neem hybride werken heel serieus’
VodafoneZiggo formuleerde als een van de eerste bedrijven beleid voor hybride werken. De organisatie gelooft sterk in het soms thuis, soms op kantoor werken, vertelt chro Thomas Mulder. Voor medewerkers en bestuurders. ‘Niet het individuele belang, maar het belang van het team is bepalend bij hybride werken.’
Lees verderBoudewijn Siemons (Havenbedrijf Rotterdam): ‘Veiligheid moet je elkaar gunnen’
‘Veiligheid is topprioriteit in de haven’, zegt Boudewijn Siemons, coo en sinds afgelopen zomer ook interim-ceo van Havenbedrijf Rotterdam. Om zichzelf meteen te corrigeren. ‘Nee, dat is niet waar. Het is geen prioriteit, het is de basis.’ Als niet iedereen heelhuids thuiskomt – fysiek of psychisch – voelt dat als falen.
Lees verderChief people & performance officer Tjahny Bercx van LeasePlan ziet verbondenheid en vertrouwen tussen collega’s als absolute voorwaarde om samen te kunnen werken. Hij zet dus vol in op initiatieven om elkaar beter te leren kennen en wil mensen enthousiasmeren en motiveren. Want als je kunt vertrouwen op elkaar, gebeurt er iets bijzonders: ‘Mensen overstijgen zichzelf.’
Lees verderZo min mogelijk managen, zoveel mogelijk ondernemen: dat is het devies van AFAS. Het bedrijf wil inspireren tot beter ondernemen. Ceo Bas van der Veldt licht de filosofie van het bedrijf dat doortrokken is van ‘liefde’ toe. ‘We willen het tegenovergestelde zijn van bedrijven waar mensen ongelukkig worden van slecht leiderschap, een slechte cultuur en onethisch gedrag.’
Lees verderIn 2022 trad Natalia Wallenberg aan als chro van Ahold Delhaize. Een jaar later maakt ze de balans op en gaat ze in op de uitdagingen in een tijd waarin mensen onder druk staan. ‘Ik geloof dat psychologische veiligheid fundamenteel is voor welzijn, inclusie en goede prestaties.’
Lees verderGoede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Dennis Dijkstra, ceo van Flow Traders dat als beurshandelshuis zélf zo vaak ongezouten kritiek krijgt. Het lijkt Dijkstra niet echt te deren, want als het om feedback geven of ontvangen gaat, zoekt hij het ook niet in de nuance. ‘Ik zet het graag wat scherper aan, ja. Dat is wel zo duidelijk.’
Lees verderTjahny Bercx (LeasePlan): ‘Als mensen elkaar vertrouwen, gebeuren er magische dingen’
Chief people & performance officer Tjahny Bercx van LeasePlan ziet verbondenheid en vertrouwen tussen collega’s als absolute voorwaarde om samen te kunnen werken. Hij zet dus vol in op initiatieven om elkaar beter te leren kennen en wil mensen enthousiasmeren en motiveren. Want als je kunt vertrouwen op elkaar, gebeurt er iets bijzonders: ‘Mensen overstijgen zichzelf.’
Lees verderBas van der Veldt (AFAS) : 'Er zijn al meer dan genoeg treurige bedrijven'
Zo min mogelijk managen, zoveel mogelijk ondernemen: dat is het devies van AFAS. Het bedrijf wil inspireren tot beter ondernemen. Ceo Bas van der Veldt licht de filosofie van het bedrijf dat doortrokken is van ‘liefde’ toe. ‘We willen het tegenovergestelde zijn van bedrijven waar mensen ongelukkig worden van slecht leiderschap, een slechte cultuur en onethisch gedrag.’
Lees verderNatalia Wallenberg (Ahold Delhaize): 'Het begint met psychologische veiligheid'
In 2022 trad Natalia Wallenberg aan als chro van Ahold Delhaize. Een jaar later maakt ze de balans op en gaat ze in op de uitdagingen in een tijd waarin mensen onder druk staan. ‘Ik geloof dat psychologische veiligheid fundamenteel is voor welzijn, inclusie en goede prestaties.’
Lees verderFlow Traders-ceo Dennis Dijkstra over feedback geven
Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Dennis Dijkstra, ceo van Flow Traders dat als beurshandelshuis zélf zo vaak ongezouten kritiek krijgt. Het lijkt Dijkstra niet echt te deren, want als het om feedback geven of ontvangen gaat, zoekt hij het ook niet in de nuance. ‘Ik zet het graag wat scherper aan, ja. Dat is wel zo duidelijk.’
Lees verderGoede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Hans Wijers, voorzitter van de raad van commissarissen van ING Groep. Zelf houdt hij van de socratische benadering: vragen stellen. Maar anderen pakken het anders aan en schuwen stevige kritiek niet. ‘Als voorzitter moet je direct in actie komen.’
Lees verderGoede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Het eerste deel in een nieuwe serie, met deze keer toezichthouder Wout Dekker. ‘Feedback moet je actief organiseren en agenderen. Maak er tijd en ruimte voor.’
Lees verderBoskalis-topman Peter Berdowski houdt niet van interviews: als man met het hart op de tong is hij er terughoudend mee, want voor je het weet komt er gedoe van. Berdowski is tegelijkertijd een authentiek leider, en blijft graag dicht bij zichzelf, ook in dit geprek waarin we op zoek gaan naar zijn DNA: ‘Ik geef nooit sociaal wenselijke antwoorden.’
Lees verderAlbert Heijn-ceo Marit van Egmond ziet in het marktleiderschap geen aanleiding om zich te wentelen in wat al goed gaat en heeft een sterke focus op veranderingen die de supermarktketen klaarstomen voor de toekomst. Het hoge tempo waarin die veranderingen zich voltrekken, schrikt Van Egmond allerminst af: ‘De vraag die ik mijzelf constant stel is: gaan we snel en ver genoeg?’
Lees verderHans Wijers geeft feedback volgens de socratische methode
Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Hans Wijers, voorzitter van de raad van commissarissen van ING Groep. Zelf houdt hij van de socratische benadering: vragen stellen. Maar anderen pakken het anders aan en schuwen stevige kritiek niet. ‘Als voorzitter moet je direct in actie komen.’
Lees verderWout Dekker: 'Formelere feedback, graag'
Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Het eerste deel in een nieuwe serie, met deze keer toezichthouder Wout Dekker. ‘Feedback moet je actief organiseren en agenderen. Maak er tijd en ruimte voor.’
Lees verderPeter Berdowski: ‘Ceo worden was voor mij een call of duty’
Boskalis-topman Peter Berdowski houdt niet van interviews: als man met het hart op de tong is hij er terughoudend mee, want voor je het weet komt er gedoe van. Berdowski is tegelijkertijd een authentiek leider, en blijft graag dicht bij zichzelf, ook in dit geprek waarin we op zoek gaan naar zijn DNA: ‘Ik geef nooit sociaal wenselijke antwoorden.’
Lees verderMarit van Egmond (Albert Heijn) over groeien als marktleider
Albert Heijn-ceo Marit van Egmond ziet in het marktleiderschap geen aanleiding om zich te wentelen in wat al goed gaat en heeft een sterke focus op veranderingen die de supermarktketen klaarstomen voor de toekomst. Het hoge tempo waarin die veranderingen zich voltrekken, schrikt Van Egmond allerminst af: ‘De vraag die ik mijzelf constant stel is: gaan we snel en ver genoeg?’
Lees verderEssays
Hoe kun je als bestuurder de psychologische veiligheid binnen je organisatie vergroten en afrekenen met toxisch gedrag? Na de pijnlijke affaires bij de publieke omroep blijkt dit complexe materie voor NPO-voorzitter Frederieke Leeflang. ‘Ik heb heel wat weerstand ondervonden’, zo vertelde ze tijdens het eerste Management Scope Diner & Debat over het thema psychologische veiligheid, in samenwerking met LTP Business Psychologen.
Lees verderGrensoverschrijdend gedrag, een verziekte of toxische werksfeer en psychologische onveiligheid: niet alleen de Hilversumse mediawereld heeft ermee te maken. Binnen uiteenlopende organisaties vormen met name leden van de board een serieuze ‘risicogroep’, schrijven Marian de Joode en Ageeth Telleman.
Lees verderEr is een wezenlijke verandering gaande in de verhouding tussen mensen en organisaties. Medewerkers dwingen af dat hun organisatie rekening houdt met wat zíj belangrijk vinden: van betere arbeidsvoorwaarden tot psychologische en sociale veiligheid en diversiteit en inclusie. Deze human revolution heeft medewerkers mondig gemaakt. Steeds meer organisaties maken gebruik van hun inzichten en ideeën. Persoonlijk leiderschap van medewerkers wordt belangrijker. Psychologisch adviesbureau LTP heeft een routekaart ontwikkeld die laat zien hoe kansen verzilverd worden en valkuilen vermeden.
Lees verderLeiders staan voor twee grote uitdagingen. In de eerste plaats moeten ze ongekend grote veranderingen in goede banen leiden. Tegelijkertijd moeten ze verbinding maken en kalmte uitstralen, terwijl de wereld niet langer voorspelbaar is. Leiders die onder druk staan, gaan sneller de fout in met hun besluitvorming en gedrag. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken.
Lees verderOptreden tegen toxisch gedrag, maar hoe?
Hoe kun je als bestuurder de psychologische veiligheid binnen je organisatie vergroten en afrekenen met toxisch gedrag? Na de pijnlijke affaires bij de publieke omroep blijkt dit complexe materie voor NPO-voorzitter Frederieke Leeflang. ‘Ik heb heel wat weerstand ondervonden’, zo vertelde ze tijdens het eerste Management Scope Diner & Debat over het thema psychologische veiligheid, in samenwerking met LTP Business Psychologen.
Lees verderLeiderschapskwaliteiten risicofactor voor ongewenst gedrag
Grensoverschrijdend gedrag, een verziekte of toxische werksfeer en psychologische onveiligheid: niet alleen de Hilversumse mediawereld heeft ermee te maken. Binnen uiteenlopende organisaties vormen met name leden van de board een serieuze ‘risicogroep’, schrijven Marian de Joode en Ageeth Telleman.
Lees verderIs uw organisatie klaar voor de human revolution?
Er is een wezenlijke verandering gaande in de verhouding tussen mensen en organisaties. Medewerkers dwingen af dat hun organisatie rekening houdt met wat zíj belangrijk vinden: van betere arbeidsvoorwaarden tot psychologische en sociale veiligheid en diversiteit en inclusie. Deze human revolution heeft medewerkers mondig gemaakt. Steeds meer organisaties maken gebruik van hun inzichten en ideeën. Persoonlijk leiderschap van medewerkers wordt belangrijker. Psychologisch adviesbureau LTP heeft een routekaart ontwikkeld die laat zien hoe kansen verzilverd worden en valkuilen vermeden.
Lees verderVerbindend leiderschap is niet vanzelfsprekend
Leiders staan voor twee grote uitdagingen. In de eerste plaats moeten ze ongekend grote veranderingen in goede banen leiden. Tegelijkertijd moeten ze verbinding maken en kalmte uitstralen, terwijl de wereld niet langer voorspelbaar is. Leiders die onder druk staan, gaan sneller de fout in met hun besluitvorming en gedrag. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken.
Lees verderDe meeste leiders zeggen open te staan voor feedback, maar die openheid valt in de dagelijkse praktijk een beetje tegen. En dat terwijl een goed georganiseerde feedbackcultuur leidt tot betere besluitvorming, persoonlijke groei en betere resultaten, stellen Jean-Paul van Londen en Marian de Joode van LTP Executive Services.
Lees verderWendbaarheid is voor organisaties essentieel om zich in een turbulente omgeving aan te kunnen passen. Het gebrek aan wendbaarheid van de topman of -vrouw zelf zit de organisatie daarbij soms in de weg. De oplossing: zelfreflectie, durven loslaten en experimenteren.
Lees verderBedrijven hebben grote behoefte aan topbestuurders die onzekerheid succesvol kunnen managen. Bij die gewilde leiderschapscompetentie hoort ook openlijk durven twijfelen en het organiseren van tegenspraak. Beschikken over zelfkennis is ook essentieel, maar in de praktijk lijken bestuurders zichzelf minder goed te kennen dan ze beweren, schrijft Jean-Paul van Londen van LTP Executive Services.
Lees verderHet soms onophoudelijke transformeren van organisaties vraagt bijzonder veel van bestuurders. Jean-Paul van Londen, partner van LTP Executive Services, zoekt in assessmenttrajecten naar het verandervermogen van topmensen. Een organisatie de toekomst in loodsen, vraagt om specifieke kwaliteiten. Vooral: een succesvolle leider realiseert zich dat hij of zij anderen nodig heeft.
Lees verderFeedback: meer dan een open deur
De meeste leiders zeggen open te staan voor feedback, maar die openheid valt in de dagelijkse praktijk een beetje tegen. En dat terwijl een goed georganiseerde feedbackcultuur leidt tot betere besluitvorming, persoonlijke groei en betere resultaten, stellen Jean-Paul van Londen en Marian de Joode van LTP Executive Services.
Lees verderBestuurder, bent u zélf wel wendbaar genoeg?
Wendbaarheid is voor organisaties essentieel om zich in een turbulente omgeving aan te kunnen passen. Het gebrek aan wendbaarheid van de topman of -vrouw zelf zit de organisatie daarbij soms in de weg. De oplossing: zelfreflectie, durven loslaten en experimenteren.
Lees verderSuccesvol onzekerheid managen: een gewilde competentie
Bedrijven hebben grote behoefte aan topbestuurders die onzekerheid succesvol kunnen managen. Bij die gewilde leiderschapscompetentie hoort ook openlijk durven twijfelen en het organiseren van tegenspraak. Beschikken over zelfkennis is ook essentieel, maar in de praktijk lijken bestuurders zichzelf minder goed te kennen dan ze beweren, schrijft Jean-Paul van Londen van LTP Executive Services.
Lees verderVerandervermogen als grootste goed
Het soms onophoudelijke transformeren van organisaties vraagt bijzonder veel van bestuurders. Jean-Paul van Londen, partner van LTP Executive Services, zoekt in assessmenttrajecten naar het verandervermogen van topmensen. Een organisatie de toekomst in loodsen, vraagt om specifieke kwaliteiten. Vooral: een succesvolle leider realiseert zich dat hij of zij anderen nodig heeft.
Lees verderExclusief online
De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ansco Dokkum, HR director Randstad Groep Nederland.
Lees verderNu bedrijven en organisaties al lange tijd te maken hebben met lockdownmaatregelen, is het tijd om vanuit HR-perspectief de balans op te maken. Jan Kwint, directeur van LTP Business Psychologen, sprak de afgelopen maanden voor Management Scope met tal van chro’s over werk in tijden van een pandemie. Kwints conclusie: we zijn veranderkrachtiger dan we dachten, wel is er meer behoefte aan aandacht op maat – en daar ligt een schone taak voor de chro.
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Bob van Ierland, CHRO van PostNL.
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Jildau Piena, head of human resources van De Nederlandsche Bank. ‘Dat meetings zakelijker zijn, heeft nadelen.’
Lees verderAnsco Dokkum: 'Werknemers willen duidelijke afspraken over persoonlijke groei'
De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ansco Dokkum, HR director Randstad Groep Nederland.
Lees verderDit leerde de chro tijdens de lockdown
Nu bedrijven en organisaties al lange tijd te maken hebben met lockdownmaatregelen, is het tijd om vanuit HR-perspectief de balans op te maken. Jan Kwint, directeur van LTP Business Psychologen, sprak de afgelopen maanden voor Management Scope met tal van chro’s over werk in tijden van een pandemie. Kwints conclusie: we zijn veranderkrachtiger dan we dachten, wel is er meer behoefte aan aandacht op maat – en daar ligt een schone taak voor de chro.
Lees verderBob van Ierland: 'We zetten in op reskilling en richten de werkplek van de toekomst in'
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Bob van Ierland, CHRO van PostNL.
Lees verderJildau Piena (DNB): 'Iedereen wil kunnen kiezen hoe en waar er gewerkt wordt'
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Jildau Piena, head of human resources van De Nederlandsche Bank. ‘Dat meetings zakelijker zijn, heeft nadelen.’
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Steven Burgmeijer, HR-directeur van woningcorporatie Vestia.
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ronald van Slooten van Sanquin.
Lees verderDe coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Caroline Tervoort van KPMG.
Lees verderDe coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Marie-José Tijssen, directeur HR en interne communicatie van Technische Unie.
Lees verderSteven Burgmeijer (Vestia): 'Ik was meteen hoofd crisis'
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Steven Burgmeijer, HR-directeur van woningcorporatie Vestia.
Lees verderRonald van Slooten: 'Bedrijven moeten goed kijken naar hun organisational design'
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ronald van Slooten van Sanquin.
Lees verderCaroline Tervoort (KPMG): 'We zijn best streng geweest'
De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Caroline Tervoort van KPMG.
Lees verderMarie-José Tijssen (Technische Unie): 'Omdenken en kansen zien'
De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Marie-José Tijssen, directeur HR en interne communicatie van Technische Unie.
Lees verderDe coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis leren en geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de uiteindelijke terugkeer naar kantoor. Deze keer: Yolanda Verdonk-van Lokven, directeur HR en organisatieontwikkeling bij NS.
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Nu: Peter Buisman, chro van vervoersbedrijf GVB.
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Maarten Tossings, coo van TNO.
Lees verderOrganisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Janine Vos, chro van Rabobank.
Lees verderYolanda Verdonk (NS): 'We bedenken alternatieven voor interactie'
De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis leren en geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de uiteindelijke terugkeer naar kantoor. Deze keer: Yolanda Verdonk-van Lokven, directeur HR en organisatieontwikkeling bij NS.
Lees verderPeter Buisman (GVB): ‘We zoeken balans tussen creatieve chaos en helderheid over processen’
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Nu: Peter Buisman, chro van vervoersbedrijf GVB.
Lees verderMaarten Tossings (TNO): 'Grote projecten met impact worden nu sneller uitgevoerd'
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Maarten Tossings, coo van TNO.
Lees verderJanine Vos (Rabobank): 'We gaan zeker niet meer 100 procent terug naar kantoor'
Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Janine Vos, chro van Rabobank.
Lees verder