Interviews

Caroline Tervoort werd vorig jaar verkozen tot chro of the year 2023. De KPMG-chro ziet het grote belang van de ‘harde kant’ van hr – waarbij het onder meer gaat over artificial intelligence en data – maar gelooft zelf vooral in de kracht van het ‘sociale deel’, bijvoorbeeld als het gaat om het creëren van psychologische veiligheid. ‘Op dat sociale deel heb ik echt ingezet.’

Lees verder

ABN Amro-chro Suzanne van Niekerk wil op een duurzame manier met medewerkers omgaan, bouwt aan een diverse workforce en krijgt dus ook te maken met verschillende generaties, culturen en visies in het bedrijf. Hoe blijft een bedrijf dan toch een geheel met een inclusieve sfeer? Van Niekerk luistert en gaat steeds opnieuw het gesprek aan – met succes. Toch loopt ook zij wel eens tegen de grenzen van psychologische veiligheid aan, want de ongenuanceerdheid uit de maatschappij sijpelt door naar bedrijven. ‘De toon. De verongelijktheid.’

Lees verder

VodafoneZiggo formuleerde als een van de eerste bedrijven beleid voor hybride werken. De organisatie gelooft sterk in het soms thuis, soms op kantoor werken, vertelt chro Thomas Mulder. Voor medewerkers en bestuurders. ‘Niet het individuele belang, maar het belang van het team is bepalend bij hybride werken.’

Lees verder

‘Veiligheid is topprioriteit in de haven’, zegt Boudewijn Siemons, coo en sinds afgelopen zomer ook interim-ceo van Havenbedrijf Rotterdam. Om zichzelf meteen te corrigeren. ‘Nee, dat is niet waar. Het is geen prioriteit, het is de basis.’ Als niet iedereen heelhuids thuiskomt – fysiek of psychisch – voelt dat als falen.

Lees verder

Caroline Tervoort (KPMG): ‘Met de sociale kant van HR maak je echt impact’

Caroline Tervoort werd vorig jaar verkozen tot chro of the year 2023. De KPMG-chro ziet het grote belang van de ‘harde kant’ van hr – waarbij het onder meer gaat over artificial intelligence en data – maar gelooft zelf vooral in de kracht van het ‘sociale deel’, bijvoorbeeld als het gaat om het creëren van psychologische veiligheid. ‘Op dat sociale deel heb ik echt ingezet.’

Lees verder

Suzanne van Niekerk (ABN Amro): ‘Ongenuanceerdheid vind ik lastig’

ABN Amro-chro Suzanne van Niekerk wil op een duurzame manier met medewerkers omgaan, bouwt aan een diverse workforce en krijgt dus ook te maken met verschillende generaties, culturen en visies in het bedrijf. Hoe blijft een bedrijf dan toch een geheel met een inclusieve sfeer? Van Niekerk luistert en gaat steeds opnieuw het gesprek aan – met succes. Toch loopt ook zij wel eens tegen de grenzen van psychologische veiligheid aan, want de ongenuanceerdheid uit de maatschappij sijpelt door naar bedrijven. ‘De toon. De verongelijktheid.’

Lees verder

Thomas Mulder (VodafoneZiggo): ‘Neem hybride werken heel serieus’

VodafoneZiggo formuleerde als een van de eerste bedrijven beleid voor hybride werken. De organisatie gelooft sterk in het soms thuis, soms op kantoor werken, vertelt chro Thomas Mulder. Voor medewerkers en bestuurders. ‘Niet het individuele belang, maar het belang van het team is bepalend bij hybride werken.’

Lees verder

Boudewijn Siemons (Havenbedrijf Rotterdam): ‘Veiligheid moet je elkaar gunnen’

‘Veiligheid is topprioriteit in de haven’, zegt Boudewijn Siemons, coo en sinds afgelopen zomer ook interim-ceo van Havenbedrijf Rotterdam. Om zichzelf meteen te corrigeren. ‘Nee, dat is niet waar. Het is geen prioriteit, het is de basis.’ Als niet iedereen heelhuids thuiskomt – fysiek of psychisch – voelt dat als falen.

Lees verder
Meer interviews

Chief people & performance officer Tjahny Bercx van LeasePlan ziet verbondenheid en vertrouwen tussen collega’s als absolute voorwaarde om samen te kunnen werken. Hij zet dus vol in op initiatieven om elkaar beter te leren kennen en wil mensen enthousiasmeren en motiveren. Want als je kunt vertrouwen op elkaar, gebeurt er iets bijzonders: ‘Mensen overstijgen zichzelf.’

Lees verder

Zo min mogelijk managen, zoveel mogelijk ondernemen: dat is het devies van AFAS. Het bedrijf wil inspireren tot beter ondernemen. Ceo Bas van der Veldt licht de filosofie van het bedrijf dat doortrokken is van ‘liefde’ toe. ‘We willen het tegenovergestelde zijn van bedrijven waar mensen ongelukkig worden van slecht leiderschap, een slechte cultuur en onethisch gedrag.’

Lees verder

In 2022 trad Natalia Wallenberg aan als chro van Ahold Delhaize. Een jaar later maakt ze de balans op en gaat ze in op de uitdagingen in een tijd waarin mensen onder druk staan. ‘Ik geloof dat psychologische veiligheid fundamenteel is voor welzijn, inclusie en goede prestaties.’

Lees verder

Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Dennis Dijkstra, ceo van Flow Traders dat als beurshandelshuis zélf zo vaak ongezouten kritiek krijgt. Het lijkt Dijkstra niet echt te deren, want als het om feedback geven of ontvangen gaat, zoekt hij het ook niet in de nuance. ‘Ik zet het graag wat scherper aan, ja. Dat is wel zo duidelijk.’

Lees verder

Tjahny Bercx (LeasePlan): ‘Als mensen elkaar vertrouwen, gebeuren er magische dingen’

Chief people & performance officer Tjahny Bercx van LeasePlan ziet verbondenheid en vertrouwen tussen collega’s als absolute voorwaarde om samen te kunnen werken. Hij zet dus vol in op initiatieven om elkaar beter te leren kennen en wil mensen enthousiasmeren en motiveren. Want als je kunt vertrouwen op elkaar, gebeurt er iets bijzonders: ‘Mensen overstijgen zichzelf.’

Lees verder

Bas van der Veldt (AFAS) : 'Er zijn al meer dan genoeg treurige bedrijven'

Zo min mogelijk managen, zoveel mogelijk ondernemen: dat is het devies van AFAS. Het bedrijf wil inspireren tot beter ondernemen. Ceo Bas van der Veldt licht de filosofie van het bedrijf dat doortrokken is van ‘liefde’ toe. ‘We willen het tegenovergestelde zijn van bedrijven waar mensen ongelukkig worden van slecht leiderschap, een slechte cultuur en onethisch gedrag.’

Lees verder

Natalia Wallenberg (Ahold Delhaize): 'Het begint met psychologische veiligheid'

In 2022 trad Natalia Wallenberg aan als chro van Ahold Delhaize. Een jaar later maakt ze de balans op en gaat ze in op de uitdagingen in een tijd waarin mensen onder druk staan. ‘Ik geloof dat psychologische veiligheid fundamenteel is voor welzijn, inclusie en goede prestaties.’

Lees verder

Flow Traders-ceo Dennis Dijkstra over feedback geven

Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Dennis Dijkstra, ceo van Flow Traders dat als beurshandelshuis zélf zo vaak ongezouten kritiek krijgt. Het lijkt Dijkstra niet echt te deren, want als het om feedback geven of ontvangen gaat, zoekt hij het ook niet in de nuance. ‘Ik zet het graag wat scherper aan, ja. Dat is wel zo duidelijk.’

Lees verder

Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Hans Wijers, voorzitter van de raad van commissarissen van ING Groep. Zelf houdt hij van de socratische benadering: vragen stellen. Maar anderen pakken het anders aan en schuwen stevige kritiek niet. ‘Als voorzitter moet je direct in actie komen.’  

Lees verder

Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Het eerste deel in een nieuwe serie, met deze keer toezichthouder Wout Dekker. ‘Feedback moet je actief organiseren en agenderen. Maak er tijd en ruimte voor.’

Lees verder

Boskalis-topman Peter Berdowski houdt niet van interviews: als man met het hart op de tong is hij er terughoudend mee, want voor je het weet komt er gedoe van. Berdowski is tegelijkertijd een authentiek leider, en blijft graag dicht bij zichzelf, ook in dit geprek waarin we op zoek gaan naar zijn DNA: ‘Ik geef nooit sociaal wenselijke antwoorden.’

Lees verder

Albert Heijn-ceo Marit van Egmond ziet in het marktleiderschap geen aanleiding om zich te wentelen in wat al goed gaat en heeft een sterke focus op veranderingen die de supermarktketen klaarstomen voor de toekomst. Het hoge tempo waarin die veranderingen zich voltrekken, schrikt Van Egmond allerminst af: ‘De vraag die ik mijzelf constant stel is: gaan we snel en ver genoeg?’

Lees verder

Hans Wijers geeft feedback volgens de socratische methode

Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Deze keer Hans Wijers, voorzitter van de raad van commissarissen van ING Groep. Zelf houdt hij van de socratische benadering: vragen stellen. Maar anderen pakken het anders aan en schuwen stevige kritiek niet. ‘Als voorzitter moet je direct in actie komen.’  

Lees verder

Wout Dekker: 'Formelere feedback, graag'

Goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Het eerste deel in een nieuwe serie, met deze keer toezichthouder Wout Dekker. ‘Feedback moet je actief organiseren en agenderen. Maak er tijd en ruimte voor.’

Lees verder

Peter Berdowski: ‘Ceo worden was voor mij een call of duty’

Boskalis-topman Peter Berdowski houdt niet van interviews: als man met het hart op de tong is hij er terughoudend mee, want voor je het weet komt er gedoe van. Berdowski is tegelijkertijd een authentiek leider, en blijft graag dicht bij zichzelf, ook in dit geprek waarin we op zoek gaan naar zijn DNA: ‘Ik geef nooit sociaal wenselijke antwoorden.’

Lees verder

Marit van Egmond (Albert Heijn) over groeien als marktleider

Albert Heijn-ceo Marit van Egmond ziet in het marktleiderschap geen aanleiding om zich te wentelen in wat al goed gaat en heeft een sterke focus op veranderingen die de supermarktketen klaarstomen voor de toekomst. Het hoge tempo waarin die veranderingen zich voltrekken, schrikt Van Egmond allerminst af: ‘De vraag die ik mijzelf constant stel is: gaan we snel en ver genoeg?’

Lees verder
Minder interviews

Essays

Hoe kun je als bestuurder de psychologische veiligheid binnen je organisatie vergroten en afrekenen met toxisch gedrag? Na de pijnlijke affaires bij de publieke omroep blijkt dit complexe materie voor NPO-voorzitter Frederieke Leeflang. ‘Ik heb heel wat weerstand ondervonden’, zo vertelde ze tijdens het eerste Management Scope Diner & Debat over het thema psychologische veiligheid, in samenwerking met LTP Business Psychologen.

Lees verder

Grensoverschrijdend gedrag, een verziekte of toxische werksfeer en psychologische onveiligheid: niet alleen de Hilversumse mediawereld heeft ermee te maken. Binnen uiteenlopende organisaties vormen met name leden van de board een serieuze ‘risicogroep’, schrijven Marian de Joode en Ageeth Telleman.

Lees verder

Er is een wezenlijke verandering gaande in de verhouding tussen mensen en organisaties. Medewerkers dwingen af dat hun organisatie rekening houdt met wat zíj belangrijk vinden: van betere arbeidsvoorwaarden tot psychologische en sociale veiligheid en diversiteit en inclusie. Deze human revolution heeft medewerkers mondig gemaakt. Steeds meer organisaties maken gebruik van hun inzichten en ideeën. Persoonlijk leiderschap van medewerkers wordt belangrijker. Psychologisch adviesbureau LTP heeft een routekaart ontwikkeld die laat zien hoe kansen verzilverd worden en valkuilen vermeden.

Lees verder

Leiders staan voor twee grote uitdagingen. In de eerste plaats moeten ze ongekend grote veranderingen in goede banen leiden. Tegelijkertijd moeten ze verbinding maken en kalmte uitstralen, terwijl de wereld niet langer voorspelbaar is. Leiders die onder druk staan, gaan sneller de fout in met hun besluitvorming en gedrag. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken.

Lees verder

Optreden tegen toxisch gedrag, maar hoe?

Hoe kun je als bestuurder de psychologische veiligheid binnen je organisatie vergroten en afrekenen met toxisch gedrag? Na de pijnlijke affaires bij de publieke omroep blijkt dit complexe materie voor NPO-voorzitter Frederieke Leeflang. ‘Ik heb heel wat weerstand ondervonden’, zo vertelde ze tijdens het eerste Management Scope Diner & Debat over het thema psychologische veiligheid, in samenwerking met LTP Business Psychologen.

Lees verder

Leiderschapskwaliteiten risicofactor voor ongewenst gedrag

Grensoverschrijdend gedrag, een verziekte of toxische werksfeer en psychologische onveiligheid: niet alleen de Hilversumse mediawereld heeft ermee te maken. Binnen uiteenlopende organisaties vormen met name leden van de board een serieuze ‘risicogroep’, schrijven Marian de Joode en Ageeth Telleman.

Lees verder

Is uw organisatie klaar voor de human revolution?

Er is een wezenlijke verandering gaande in de verhouding tussen mensen en organisaties. Medewerkers dwingen af dat hun organisatie rekening houdt met wat zíj belangrijk vinden: van betere arbeidsvoorwaarden tot psychologische en sociale veiligheid en diversiteit en inclusie. Deze human revolution heeft medewerkers mondig gemaakt. Steeds meer organisaties maken gebruik van hun inzichten en ideeën. Persoonlijk leiderschap van medewerkers wordt belangrijker. Psychologisch adviesbureau LTP heeft een routekaart ontwikkeld die laat zien hoe kansen verzilverd worden en valkuilen vermeden.

Lees verder

Verbindend leiderschap is niet vanzelfsprekend

Leiders staan voor twee grote uitdagingen. In de eerste plaats moeten ze ongekend grote veranderingen in goede banen leiden. Tegelijkertijd moeten ze verbinding maken en kalmte uitstralen, terwijl de wereld niet langer voorspelbaar is. Leiders die onder druk staan, gaan sneller de fout in met hun besluitvorming en gedrag. Ze kunnen dus wel wat hulp gebruiken.

Lees verder
Meer essays

De meeste leiders zeggen open te staan voor feedback, maar die openheid valt in de dagelijkse praktijk een beetje tegen. En dat terwijl een goed georganiseerde feedbackcultuur leidt tot betere besluitvorming, persoonlijke groei en betere resultaten, stellen Jean-Paul van Londen en Marian de Joode van LTP Executive Services.

Lees verder

Wendbaarheid is voor organisaties essentieel om zich in een turbulente omgeving aan te kunnen passen. Het gebrek aan wendbaarheid van de topman of -vrouw zelf zit de organisatie daarbij soms in de weg. De oplossing: zelfreflectie, durven loslaten en experimenteren.

Lees verder

Bedrijven hebben grote behoefte aan topbestuurders die onzekerheid succesvol kunnen managen. Bij die gewilde leiderschapscompetentie hoort ook openlijk durven twijfelen en het organiseren van tegenspraak. Beschikken over zelfkennis is ook essentieel, maar in de praktijk lijken bestuurders zichzelf minder goed te kennen dan ze beweren, schrijft Jean-Paul van Londen van LTP Executive Services.

Lees verder

Het soms onophoudelijke transformeren van organisaties vraagt bijzonder veel van bestuurders. Jean-Paul van Londen, partner van LTP Executive Services, zoekt in assessmenttrajecten naar het verandervermogen van topmensen. Een organisatie de toekomst in loodsen, vraagt om specifieke kwaliteiten. Vooral: een succesvolle leider realiseert zich dat hij of zij anderen nodig heeft.

Lees verder

Feedback: meer dan een open deur

De meeste leiders zeggen open te staan voor feedback, maar die openheid valt in de dagelijkse praktijk een beetje tegen. En dat terwijl een goed georganiseerde feedbackcultuur leidt tot betere besluitvorming, persoonlijke groei en betere resultaten, stellen Jean-Paul van Londen en Marian de Joode van LTP Executive Services.

Lees verder

Bestuurder, bent u zélf wel wendbaar genoeg?

Wendbaarheid is voor organisaties essentieel om zich in een turbulente omgeving aan te kunnen passen. Het gebrek aan wendbaarheid van de topman of -vrouw zelf zit de organisatie daarbij soms in de weg. De oplossing: zelfreflectie, durven loslaten en experimenteren.

Lees verder

Succesvol onzekerheid managen: een gewilde competentie

Bedrijven hebben grote behoefte aan topbestuurders die onzekerheid succesvol kunnen managen. Bij die gewilde leiderschapscompetentie hoort ook openlijk durven twijfelen en het organiseren van tegenspraak. Beschikken over zelfkennis is ook essentieel, maar in de praktijk lijken bestuurders zichzelf minder goed te kennen dan ze beweren, schrijft Jean-Paul van Londen van LTP Executive Services.

Lees verder

Verandervermogen als grootste goed

Het soms onophoudelijke transformeren van organisaties vraagt bijzonder veel van bestuurders. Jean-Paul van Londen, partner van LTP Executive Services, zoekt in assessmenttrajecten naar het verandervermogen van topmensen. Een organisatie de toekomst in loodsen, vraagt om specifieke kwaliteiten. Vooral: een succesvolle leider realiseert zich dat hij of zij anderen nodig heeft.

Lees verder
Minder essays

Exclusief online

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ansco Dokkum, HR director Randstad Groep Nederland.

Lees verder

Nu bedrijven en organisaties al lange tijd te maken hebben met lockdownmaatregelen, is het tijd om vanuit HR-perspectief de balans op te maken. Jan Kwint, directeur van LTP Business Psychologen, sprak de afgelopen maanden voor Management Scope met tal van chro’s over werk in tijden van een pandemie. Kwints conclusie: we zijn veranderkrachtiger dan we dachten, wel is er meer behoefte aan aandacht op maat – en daar ligt een schone taak voor de chro.

Lees verder

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Bob van Ierland, CHRO van PostNL.

Lees verder

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Jildau Piena, head of human resources van De Nederlandsche Bank. ‘Dat meetings zakelijker zijn, heeft nadelen.’

Lees verder

Ansco Dokkum: 'Werknemers willen duidelijke afspraken over persoonlijke groei'

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ansco Dokkum, HR director Randstad Groep Nederland.

Lees verder

Dit leerde de chro tijdens de lockdown

Nu bedrijven en organisaties al lange tijd te maken hebben met lockdownmaatregelen, is het tijd om vanuit HR-perspectief de balans op te maken. Jan Kwint, directeur van LTP Business Psychologen, sprak de afgelopen maanden voor Management Scope met tal van chro’s over werk in tijden van een pandemie. Kwints conclusie: we zijn veranderkrachtiger dan we dachten, wel is er meer behoefte aan aandacht op maat – en daar ligt een schone taak voor de chro.

Lees verder

Bob van Ierland: 'We zetten in op reskilling en richten de werkplek van de toekomst in'

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Bob van Ierland, CHRO van PostNL.

Lees verder

Jildau Piena (DNB): 'Iedereen wil kunnen kiezen hoe en waar er gewerkt wordt'

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Jildau Piena, head of human resources van De Nederlandsche Bank. ‘Dat meetings zakelijker zijn, heeft nadelen.’

Lees verder
Meer exclusief online

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Steven Burgmeijer, HR-directeur van woningcorporatie Vestia.

Lees verder

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ronald van Slooten van Sanquin.

Lees verder

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Caroline Tervoort van KPMG.

Lees verder

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Marie-José Tijssen, directeur HR en interne communicatie van Technische Unie.

Lees verder

Steven Burgmeijer (Vestia): 'Ik was meteen hoofd crisis'

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Steven Burgmeijer, HR-directeur van woningcorporatie Vestia.

Lees verder

Ronald van Slooten: 'Bedrijven moeten goed kijken naar hun organisational design'

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Ronald van Slooten van Sanquin.

Lees verder

Caroline Tervoort (KPMG): 'We zijn best streng geweest'

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Caroline Tervoort van KPMG.

Lees verder

Marie-José Tijssen (Technische Unie): 'Omdenken en kansen zien'

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Marie-José Tijssen, directeur HR en interne communicatie van Technische Unie.

Lees verder

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis leren en geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de uiteindelijke terugkeer naar kantoor. Deze keer: Yolanda Verdonk-van Lokven, directeur HR en organisatieontwikkeling bij NS.

Lees verder

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Nu: Peter Buisman, chro van vervoersbedrijf GVB.

Lees verder

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Maarten Tossings, coo van TNO.

Lees verder

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Janine Vos, chro van Rabobank.

Lees verder

Yolanda Verdonk (NS): 'We bedenken alternatieven voor interactie'

De coronacrisis dwingt organisaties zich aan te passen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat iedereen goed kan thuiswerken? En welke inzichten neem je mee naar de toekomst? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis leren en geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de uiteindelijke terugkeer naar kantoor. Deze keer: Yolanda Verdonk-van Lokven, directeur HR en organisatieontwikkeling bij NS.

Lees verder

Peter Buisman (GVB): ‘We zoeken balans tussen creatieve chaos en helderheid over processen’

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Nu: Peter Buisman, chro van vervoersbedrijf GVB.

Lees verder

Maarten Tossings (TNO): 'Grote projecten met impact worden nu sneller uitgevoerd'

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Maarten Tossings, coo van TNO.

Lees verder

Janine Vos (Rabobank): 'We gaan zeker niet meer 100 procent terug naar kantoor'

Organisaties bereiden zich na de coronacrisis voor op de terugkeer naar kantoor. Maar hoe doe je dat? Jan Kwint, algemeen directeur van LTP Business Psychologen, spreekt met chro’s van verschillende bedrijven over wat zij van de coronacrisis geleerd hebben, en wat zij daarvan meenemen in hun visie op de terugkeer naar kantoor. Deze keer: Janine Vos, chro van Rabobank.

Lees verder
Minder exclusief online

Gerelateerde thema's

Leiderschap

facebook